برنامه ریزی | آزمون | کلاس

منابع ازمون وکالت | برنامه ریزی راهبری | آزمون ازمایشی

برنامه ریزی | آزمون | کلاس

منابع ازمون وکالت | برنامه ریزی راهبری | آزمون ازمایشی

آزمون آزمایشی وکالت، طرح های آزمونی وکالت، برنامه ریزی راهبردی و پویا، پشتیبانی، کلاس اینترنتی موسسه فراهدف
منابع آزمون وکالت و نحوه مطالعه آزمون وکالت
ویژه وکالت، قضاوت، سردفتری، مشاوران حقوقی و کارشناسی ارشد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشاوره رایگان: 66921529 - 021
مشاوره رایگان: 88801883 - 093
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پیوندها

سردفتریرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با مهر:
بررسی برگزاری آزمون سردفتری در کمیسیون خاص / امسال قطعا آزمون نداریم


احمد تویسرکانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت برگزاری آزمون سردفتری در کشور گفت: در ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی قید شده است که به ازای هر ۱۵ هزار نفر از جمعیت یک دفترخانه ایجاد شود که خوشبختانه در شرایط فعلی کشور از این تناسب برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد دفترخانه ها در کشور، گفت: برای افزایش این تعداد، اصلاحات قانونی را از مجلس خواسته‌ایم تا بتوانیم آزمون سردفتری برگزار کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با توجه به مشکلات قانونی موجود، تفسیری مطرح شده است تا در شهرستان‌هایی که دفتر اسناد رسمی و یا جمعیت متناسب را ندارند، آزمونی برگزار کنیم که در همین رابطه کمیسیونی تشکیل شده و  این کمیسیون تخصصی مشغول بررسی موارد هستند و نتیجه کار آن در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

تویسرکانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد امسال آزمون سردفتری برگزار شود؟ گفت: قطعا امسال آزمونی در این رابطه برگزار نخواهد شد.



ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتریاران (مصوب ۱۳۵۴)

پس از تصویب این قانون تأسیس دفترخانه با توجه به نیازمندیهای هر محل تابع ضابطه زیر خواهد بود. ‌در شهرها برای حداقل هر پانزده هزار نفر و حداکثر بیست هزار نفر با توجه به آمار و درآمد حاصل از حق ثبت معاملات یک دفترخانه. ‌شهرها و بخشهائی که جمعیت آنها کمتر از پانزده هزار نفر باشد یک دفترخانه خواهد داشت. ‌اجازه تجدید فعالیت دفترخانه‌ای که بعلت انفصال دائم سردفتر تعطیل شده در حکم تأسیس دفترخانه جدید خواهد بود. ‌همچنین است در مورد بازنشستگی و فوت سردفتر که پس از انقضای مدتهای مقرر در ماده ۶۹ این قانون در حال تعطیل باقی بماند‌.
تبصره- پس از تعیین تعداد دفاتر اسناد رسمی هر محل بشرح این ماده هر گاه با توجه بمیزان معاملات و درآمد دفاتر اسناد رسمی موجود و‌مقتضیات محلی افزایش تعداد دفاتر زائد بر حد نصاب مذکور ضروری تشخیص شود به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تصویب وزارت‌دادگستری حداکثر تا دو دفترخانه میتوان به دفاتر موجود در هر حوزه ثبتی با رعایت مقررات این قانون اضافه نمود.


عضویت در سامانه پیامک فراهدف

رزرو و مشاوره فراهدف

عضویت در کانال فراهدف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی