برنامه ریزی | آزمون | کلاس

منابع ازمون وکالت | برنامه ریزی راهبری | آزمون ازمایشی

برنامه ریزی | آزمون | کلاس

منابع ازمون وکالت | برنامه ریزی راهبری | آزمون ازمایشی

آزمون آزمایشی وکالت، طرح های آزمونی وکالت، برنامه ریزی راهبردی و پویا، پشتیبانی، کلاس اینترنتی موسسه فراهدف
منابع آزمون وکالت و نحوه مطالعه آزمون وکالت
ویژه وکالت، قضاوت، سردفتری، مشاوران حقوقی و کارشناسی ارشد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشاوره رایگان: 66921529 - 021
مشاوره رایگان: 88801883 - 093
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پیوندها

نتیجه‌گیری مطالعه خود را به حداکثر برسانید.

بسیاری از داوطلبان، در عین داشتن برنامه‌ای متناسب با شرایط خود، مطالعه هم گام با آن و همچنین یادگیری ظاهری مطالب، متاسفانه نتیجه مورد نظر را نمی‌گیرند.

اگر شما هم جزء این دسته هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را که برگرفته از سلسله مباحث موفقیت است را دنبال کنید.


از جمله مواردی که روی کیفیت انجام یک کار (از آشپزی و رانندگی گرفته تا مطالعه) تاثیر بسزایی دارد، تکنیک « حضور در لحظه » یا تمرکز است.


یکی از راه‌های رسیدن به این مهم این است که فرد در حین انجام یک کار، دربست در اختیار آن کار باشد.

مثلا در هنگام غذا خوردن، فقط غذا بخورد، نه اینکه هم غذا بخورد هم سریال تماشا کند؛ یا مثلا در حین مطالعه فقط مطالعه کند، نه اینکه هم خوراکی بخورد هم به حرف دوستش گوش دهد و هم مطالعه کند.

این مورد درباره آزادی فکر هم صدق می‌کند. مثلا فکر کردن به آنچه گذشته رخ داده یا آنچه پیش رو است، در حین مطالعه، باعث پایین آمدن کیفیت مطالعه می‌شود. پس لطفا در حین مطالعه، فقط و فقط مطالعه کنید.


از راه‌های دیگر افزایش تمرکز، بروز احساسات است. اگر احساسات عرصه ظهور پیدا نکنند، روی هم تلنبار شده و باعث درگیری ذهن می‌شود و این درگیری ذهن نه تنها در کیفیت مطالعه که در کیفیت زندگی نیز تاثیر می‌گذارد.

دوست عزیز برای به نتیجه رسیدن تلاش‌هایتان، باید ذهنتان هم آرام باشد. موفقیت نمی‌تواند فقط در یک عرصه زندگی رخ دهد برای رسیدن به قبولی، دنبال افزایش کیفیت همه عرصه های زندگی تان باشید. بروز احساسات اعم از شادی، غم و ... از راه‌هایی است که می‌تواند ذهن را آرام کرده و به حضور در لحظه کمک کند.


از راه‌های دیگر تمرکز یا حضور در لحظه، تکنیک مدیتیشن است. برای انجام این تکنیک، باید وجود عوامل مزاحم را به حداقل برسانید مثل خاموش کردن گوشی تلفن همراه، تلویزیون و ... تنظیم نور، پوشیدن لباس راحت و ترجیحا رنگ روشن و ...

برای انجام مدیتیشن، روی زمین چهار زانو بزنید، چشم‌هایتان را ببندید و فقط روی تنفس تمرکز کنید به طوریکه صدای نفس کشیدن تان را بشنوید. دم از بینی و بازدم از دهان باشد. لطفا به افکار مزاحمی که سراغتان می آید توجه نکنید و تنها روی تنفس تمرکز کنید. مدت مدیتیشن بین۵_۲۰ دقیقه است.

این تمرین بهتر است قبل از طلوع یا غروب آفتاب باشد. انجام این تکنیک در طی ۲-۳ هفته می‌تواند تمرکز و حضور در لحظه را تا حد زیادی بهبود دهد.


از راه‌های دیگر افزایش تمرکز، استفاده از حواس پنجگانه در انجام کارهاست. چون این مورد درباره مطالعه کارایی ندارد در اینجا به آن نمی‌پردازیم.

آرامش در حین انجام کار، یکی دیگر از راه‌های افزایش تمرکز است. سعی نکنید در اجرای برنامه، بر روی به پایان رساندن و تمام کردن بحث مورد مطالعه تمرکز کنید. کیفیت مطالعه را در اولویت قرار دهید. آرام آرام و شمرده شمرده کلمات را ادا کنید تا آنچه چشمتان می‌بیند، در ذهنتان حک شود و عمیقا معنای آنچه را می‌خوانید درک کنید. قطعا این گونه خواندن، زمان زیادی می‌برد ولی حتما مفیدتر خواهد بود.


دوست عزیز ما در فراهدف، به دنبال ماکسیمم کردن نتیجه دریافتی شما از تلاشتان هستیم و سعی داریم در کنار پوشش حداکثری فاکتورهای قبولی آزمون‌های حقوقی و ارائه برنامه‌ای متناسب با شخص شما، در کیفیت اجرای آن هم سهیم باشیم.


شاد، پیروز و پایدار باشید.

فراهدف

عضویت در سامانه پیامک فراهدف

رزرو و مشاوره فراهدف

عضویت در کانال فراهدف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی